CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday 10 April 2008


من اكون ؟


هل تعرف من تكون ؟

هل تريد ان تصبح شيئا فى هذا الكون ؟


أنا ....

انا هو انا ولا احد يستطيع ان يجعلنى لست انا

كلنا نعيش من اجل الانا

كثير منا يموت قبل ان يصل لمعنى الانا



انا .....

اول امس كان عيد ميلادي

الثامن عشر

فلانظر ماذا قدمت لنفسى وبلادي

اعيش لاجل اوهام وهوي وكل يوم في تمادي

اعتقد اذا استمريت هكذا

فلن تذكرنى كتب التاريخ ولا الفلسفه ولا حتى كيميا الاعداد




اتمني أن اعيش الحياه بكل معانيها

بكل متعها

اود ان اكتشف الحياه كما لم يكتشفها نيوتن

ولا ارشميدس ولا حتى الرهبان ولا اى شىء اخر


اريدها حياااااااااااه

تاخذنى لأعيش فيها

تحبها فتحبك تضمك فتحتويها



أحلم واحلم واحلم

فكل احلامي خيال

احلم ان اقطف كل زهور الارض

لاهديها لكى فى عيد ميلادلى الثامن عشر



احلم ان اقلب كل الموازين

فقد سئمت بائع الخوخ

انه ينقص من كل مثقال ثمرتين




احلم ان نحب بعضنا بعض

دعونا نجرب

فربما تنتحر الارض

ولكنى اشك كثيرا فى قدرتنا على قبول هذا العرض



البسااااطه

احلم انا بالبساطه

صدقونى مهما تقدمنا سنعود لاصل البساطه

نهرب من جحيم الحياه الى دنيا البساطه

اتخنقنا من التشيز برجر

فهيا لننعش سوق البطاطا

ولكن دعووونى اتساءل ...

.....

.........

..............

..........................


ما هذه العباطه ؟؟!!!!!!!!!!!!!




لقد اختلط الحابل بالنابل

سكر على صوص محلى بالتوابل

اجى اعرب الاوفس مش قابل

وسأظل اعك هكذا لحد انا وحبيبتى ما نتقابل !!!!



انه الجنون

اين نحن من الجنون

وهل اصبحت الارض اصبحت غير صالحه لممارسه طقوس الجنون

كيف الجنوون

وانا ارى كل معانى البوءس والشقاء فى العيون

ازاى بس واحنا حتي مش قادرين

نعلى صوتنا بالغنى ونقول فى صوت واحد

بنحبك يا حيااه مهما يكووون !!!!!!!!!!!!!!!





هلموا يا معشر الناس

تعالوا نحب نفسنا الاول

علشان نعرف ازاى نحب كل الحاجات



يالا نحب نفسنا



تعالي قولي لحبيبك


بحبك والله بمووت فيك

وربنا بمووت فيك يا كل دنيايا

نفسى افضل فى حضنك كده للنهايه

ولما افكر فيك كده احسك معايا

بس صدقنى يا حبيبي

مش هاموووت لو انتا مش معايا




وانت كمان روح قولها


انا فرحان اوووووووووووووووووى النهارده

هتقوليك ليه يا حبيبي

قولها علشان مصر غلبت ساحل العاج

واضحكوا وعيشوا وافرحووا

بس اياك ايديك تفارق حضن ايديها

عادى لو قولتلها هاتى 20 جنى عشان انا محتاج

بس ترجعهم ياااض

وتحضنها وتبكى فى حضنها

وتبص فى عيونها وتقولها

شكلك احسن يا بت من غير ماكياج



ليه لما نحب مش بنحب بتحضر

ليه واحد بس اللى بيتقدم والتانى بيأخر

ليه دموووع العاشق الولهان فيكوا مش بتاثر



بحلم انى اكوون انسن تانى

احب اعيش واتجنن واعيط

نفسى تبقى الدنيا علشاني

نفسى الحزن يفارقنى شويه

بس صدقونى مش عايزه ينسانى

0 comments: